
We make services that are essential for store owners to run their businesses
This is how we work at Spoqa
We obsess over the satisfaction of our users.
We hold user satisfaction over all else. We believe that by focusing on each user’s experience we can transform the world for the better. We are more interested in crafting amazing experiences if even for a few users than mediocre ones for the masses. Quality over quantity.
We believe that breaking the status quo is only way to truly improve.
We are not afraid of change. We constantly question and improve the status quo. We believe that rapidly releasing features into the market and seeing the reaction is better than pontificating in a room.
We are concerned with the root causes.
Why constantly ask “why” when thinking about our service and our company. Finishing a task quickly and completely is important but so is understanding “why” the task is needed in the first place.
We work with a sense of responsibilty.
We work with both ownership and passion. We go out of our way to help others in our company, beyond the borders of any single individual’s responsibilities. We don’t wait for order but rather seek ways we can help the company.
We are open-minded when collaborating with each other.
We respect those we work alongside. We strive to communicate honestly with each other and feel satisfaction in great teamwork.

We support
the growth and success of our workers
A focused working environment
Flexitime work
Flexible vacation usage English nicknames used with horizontal culture
The best equipment
Endless coffee, tea, ramen and other snacks
Investing in growth
Limitless investment in any training that aids one’s job
Vast library of books and resources
Training for successful onboarding into roles
Colleagues that are interested in one another’s growth
Time-off to help recharge
Once a month on Friday we give the afternoon off
Bonus vacations for those who have worked with us for a long time (From 5-15 days)
We grant time off for personal leave including but not limited to menstrual, maternity/paternity, bereavement.
Healthy body and mind
Support for physical training expenses
Yearly health checks of the highest quality
Group insurance
Birthday celebrations
Korean traditional holiday-related celebrations
Open positions
데이터 분석가
서비스 소개
키친보드 서비스는 외식업 매장들에게 식자재 주문관리 및 결제, 비용 관리 등의 서비스를 제공하여 외식업 매장들이 거래처와 연결되는 것을 돕는 서비스입니다. 현재 식자재 유통사로 주문을 쉽게 하실 수 있도록 ‘주문톡’ 서비스와 커뮤니케이션과 결제 등 매장과 유통사 모두에게 편리한 많은 기능을 개발하고 있습니다.
저희 키친보드팀은 요식업 매장의 식자재 유통 시장을 변화시켜가고 있는 작지만 큰 목표를 가지고 있는 애자일 조직입니다. 전화나 문자로 주문하던 식자재들을 키친보드를 통해 새롭고 더욱 편리하게 변화시키고자 하는 목표를 가지고 있습니다.
자세한 내용은 이 글을 참조해주세요. 스포카의 신사업은 어떻게 시장을 바꿔가고 있는가! (feat. 디커플링)
직무 설명
스포카의 데이터 분석가는 데이터를 이용하여 서비스의 성장을 만들어내는 중요한 역할입니다. 서비스를 직접적으로 만드는 PM, 디자이너, 개발자와 함께 소통하면서 데이터 중심의 의사결정에 주도적으로 역할을 진행합니다. 키친보드 서비스를 함께 성장시켜주실 분을 찾습니다.
- 데이터를 이용하여 서비스의 다양한 문제들을 해결하는 업무를 진행합니다.
- 모바일 서비스의 핵심 지표들을 정의하고, 추적하고, 시각화하여 팀원들에게 공유합니다.
- 서비스 이용 패턴 분석을 위해 데이터 로그를 설계하고 관리합니다.
- 사용자 분석을 통해 서비스에 직접적으로 영향을 줄 수 있는 인사이트들을 도출해서 공유합니다.
자격 요건
- 데이터 분석 경력이 3년 이상이신 분
- SQL을 이용하여 데이터 추출 및 활용 능력이 능숙하신 분
- Redash, Tableau 등 BI 툴 사용 경험이 있으신 분
- 모바일 서비스 로그 설계 혹은 분석 경험이 있으신 분
우대 사항
- A/B 테스트 설계 및 운영 경험이 있으신 분
- 다른 부서와 커뮤니케이션이 원활한 분
- 요식업 매장의 관리 문제를 해결하는데 관심과 열정이 있으신분
- 통계 모델링 등 다양한 분석방법론에 익숙하신 분
- ML/DL 프로덕트 서비스에 대한 경험이 있으신 분
제출 서류
이력서(필수)와 포트폴리오(선택)를 첨부하여 creators.recruit@spoqa.com로 제출해 주시기 바랍니다.
- 이력서 양식은 어떤 것이든 무방합니다.
- 포트폴리오 내 진행했던 자신의 데이터 분석관련 기술력을 보여줄 수 있는 프로젝트나 활동사항 위주로 작성 부탁드립니다.
- 포트폴리오 양식은 pdf 등의 문서 형식, 웹 형식 모두 가능합니다.
- 포트폴리오를 문서 형식으로 보내실 경우 아래와 같은 형식을 지켜주시길 바랍니다.
- 예) portfolio_데이터분석가_2023_홍길동.pdf
접수 기간
- 상시 채용
There are no open positions at this time.
사업팀 영업
직무 설명
‘키친보드’(도도 카트) 서비스는 외식업 매장들에게 비용 관리, 거래처 탐색, 식자재 주문관리 등의 솔루션 서비스를 제공하여 외식업 매장들이 거래처(유통사)와 연결되는 것을 돕는 서비스입니다. 현재 식자재 명세표를 촬영하여 올리면 정리하여 매장들의 월별, 거래처별, 품목별 식자재 비용 정리를 돕고 식자재유통사로 주문을 쉽게 하실 수 있도록 ‘주문톡’ 서비스를 제공하고 있습니다.
저희 ‘스포카’는 요식업 매장의 식자재 유통 시장을 변화시켜가고 있는 작지만 큰 목표를 가지고 있는 에자일 조직입니다. 전화나 문자로 주문하던 식자재들을 ‘키친보드’를 통해 새롭고 더욱 편리하게 변화시키고자 하는 목표를 가지고 있습니다.
자세한 내용은 이 글을 참조해주세요. 스포카의 신사업은 어떻게 시장을 바꿔가고 있는가! (feat. 디커플링)
스포카 사업팀 내 세일즈 매니저 역할
- ‘키친보드’의 모바일 발주 및 채팅 솔루션 세일즈
- 지역/타겟별 세일즈 전략/프로세스 수립
- 현장의 인사이트와 보이스를 회사에 전달 / 서비스에 반영
자격 요건
- 식자재 유통 혹은 식품 관련 경험이 1년 이상 있으신 분
- ERP프로그램 등 IT솔루션 서비스 영업 경험 1년 이상 있으신분
- 문제 해결을 위해 지속적으로 학습하고, 이를 실행으로 연결하실 수 있으신 분
- 빠르게 성장하는 서비스에 맞는, 유연한 마인드와 커뮤니케이션을 보유하신 분
우대 사항
- 식자재 유통 관련 유경험자
- 도매거래처 관리 / 도매유통사영업 / 대리점영업 유경험자
- IT업계 솔루션프로그램 영업 경험자
- 아웃바운드 영업 경험자
- 자차 보유자 혹은 운전이 가능한 자
- 정량/정성 데이터 수집/분석 경험이 있으신 분 (SQL 가능자)
제출 서류
- 이력서 양식은 어떤 것이든 무방합니다.
- 포트폴리오 양식은 pdf 등의 문서 형식 모두 가능합니다.
접수 기간
- 상시 채용