We make ingredients easy for restaurant owners.

We make services that are essential for store owners to run their businesses

This is how we work at Spoqa

We obsess over the satisfaction of our users.

We hold user satisfaction over all else. We believe that by focusing on each user’s experience we can transform the world for the better. We are more interested in crafting amazing experiences if even for a few users than mediocre ones for the masses. Quality over quantity.

We believe that breaking the status quo is only way to truly improve.

We are not afraid of change. We constantly question and improve the status quo. We believe that rapidly releasing features into the market and seeing the reaction is better than pontificating in a room.

We are concerned with the root causes.

Why constantly ask “why” when thinking about our service and our company. Finishing a task quickly and completely is important but so is understanding “why” the task is needed in the first place.

We work with a sense of responsibilty.

We work with both ownership and passion. We go out of our way to help others in our company, beyond the borders of any single individual’s responsibilities. We don’t wait for order but rather seek ways we can help the company.

We are open-minded when collaborating with each other.

We respect those we work alongside. We strive to communicate honestly with each other and feel satisfaction in great teamwork.

We support
the growth and success of our workers

A focused working environment

Flexitime work

Flexible vacation usage English nicknames used with horizontal culture

The best equipment

Endless coffee, tea, ramen and other snacks

Investing in growth

Limitless investment in any training that aids one’s job

Vast library of books and resources

Training for successful onboarding into roles

Colleagues that are interested in one another’s growth

Time-off to help recharge

Once a month on Friday we give the afternoon off

Bonus vacations for those who have worked with us for a long time (From 5-15 days)

We grant time off for personal leave including but not limited to menstrual, maternity/paternity, bereavement.

Healthy body and mind

Support for physical training expenses

Yearly health checks of the highest quality

Group insurance

Birthday celebrations

Korean traditional holiday-related celebrations

Open positions

프로덕트 매니저(PM)

[키친보드 서비스 소개]

“우리는 점주의 식자재 걱정을 덜어주는 편리한 서비스를 만듭니다.”

키친보드 서비스는 외식업 매장들에게 가장 중요하면서도 어려운 영역인 식자재 문제를 해결하기 위한 서비스를 만들고 있습니다. 외식업 매장에게 가장 적합한 거래처를 추천 및 연결 해드리고, 해당 거래처와의 주문과 결제 그리고 배송 이후의 단계를 IT 기술을 이용하여 변화 시키고 있습니다.

키친보드팀은 시장의 니즈를 기반으로 빠르게 MVP 서비스를 만들고, 지속적인 피드백을 통해서 서비스를 개선해나가는 것을 목표로 하고 있습니다. 현재는 외식업 매장분들이 쓰시는 키친보드앱과 식자재를 공급하는 유통사분들이 사용하는 유통사용 웹과 앱을 서비스하고 있습니다.

자세한 내용은 이 글을 참조해주세요. [스포카의 신사업은 어떻게 시장을 바꿔가고 있는가! (feat. 디커플링)]
https://spoqa.github.io/2021/06/21/dodo-cart-decoupling.html

[스포카 제품팀 소개]

  • 스포카의 제품팀은 키친보드 서비스를 만드는 팀으로 PM, PD, 개발자가 하나의 팀으로 구성되어 있습니다.

  • 제품팀 내에 다양한 프로젝트가 진행중에 있고, 해당 과제를 PM이 리드하면서 업무를 진행하고 있습니다.

[업무내용]

  • 키친보드 내 서비스 기획/PM 역할(유통사 side)

  • 사용자의 피드백을 바탕으로 개선사항(요구사항) 도출

  • 서비스 데이터 분석 및 인사이트 도출

  • 제품 우선순위 설정 및 프로젝트 발의

  • 개발자, 디자이너, 분석가와 협업하여 프로젝트 리드

[자격요건]

  • 서비스 PM 또는 기획 업무로 3년 이상의 경험을 가지신분

  • 데이터를 기반으로 다양하고 복잡한 문제를 해결해 본 경험을 가지신 분

  • 최고의 고객 경험을 위해 노력하고, 어떻게든 성과를 만들어낸 경험을 가지신 분

  • 문제 해결을 위해 지속적으로 학습하고 이를 실행으로 연결하실 수 있으신 분

  • 함께 일하는 다양한 직군들과 문제 해결을 위해 유연한 커뮤니케이션을 하며 협업이 가능하신 분

[우대사항]

  • IT기업 또는 스타트업에서 프로젝트 리딩 경력

  • IT 서비스 주문/결제 기획 경험

  • 정량/정성 데이터 수집/분석 경험

  • 외식업 식자재 관련 솔루션 기획 경험

  • Slack, Jira, Confluence 등의 커뮤니케이션, 프로젝트 관리 툴 사용 경험

[지원방법]

이력서(필수)와 포트폴리오(선택)를 첨부하여 creators.recruit@spoqa.com로 제출해 주시기 바랍니다.

  • 이력서 양식은 어떤 것이든 무방합니다.

  • 포트폴리오 양식은 pdf 등의 문서 형식, 웹 형식 모두 가능합니다.

  • 포트폴리오를 문서 형식으로 보내실 경우 아래와 같은 형식을 지켜주시길 바랍니다.
    예) portfolio_PM_2023_홍길동.pdf

[채용절차]

  • 서류전형 – 실무진 면접 – 경영진 면접

[접수기간]

  • 상시 채용

Apply

사업팀 세일즈/운영 매니저

직무 설명

‘키친보드’(도도 카트) 서비스는 외식업 매장들에게 식자재 주문관리, 거래처 탐색 등의 솔루션 서비스를 제공하여 외식업 매장들이 거래처(유통사)와 연결되는 것을 돕는 서비스입니다. 현재 외식업 매장들이 식자재유통사로 주문을 쉽게 하실 수 있도록 ‘주문톡’ 서비스를 제공하며, 외식업 매장들이 손쉽게 식자재유통사를 찾을 수 있도록 ‘연결’을 도와주는 서비스를 하고 있습니다.

저희 ‘스포카’는 요식업 매장의 식자재 유통 시장을 변화시켜가고 있는 작지만 큰 목표를 가지고 있는 에자일 조직입니다. 전화나 문자로 주문하던 식자재들을 ‘키친보드’를 통해 새롭고 더욱 편리하게 변화시키고자 하는 목표를 가지고 있습니다.

자세한 내용은 이 글을 참조해주세요.

스포카 사업팀 내 세일즈/운영 매니저 역할

  • 키친보드 플랫폼의 주요 유저인 외식업 점주와 식자재 유통사 사이에서 업무 진행
  • 키친보드 사용 외식업 점주의 발주금액 업셀링을 위한 내부세일즈/운영이 주요 목표
  • 식당/식자재 간 커뮤니케이션 툴은 유선과 채팅을 병행

주요 업무

  • 키친보드 발주 외식업 매장의 품목, 단가 DB 정리 / 입력
  • 키친보드 발주 외식업 매장의 추가 발주, 품목 확대 arrange
  • 외식업 매장의 인사이트와 보이스를 회사에 전달 / 서비스에 반영

자격 요건

  • 식자재 유통 혹은 스타트업 관련 경험이 2년 이상 있으신 분
  • 책임감 있고, 꼼꼼하게 업무를 처리하실 수 있는 분
  • 문제 해결을 위해 지속적으로 학습하고, 이를 실행으로 연결하실 수 있으신 분
  • 빠르게 성장하는 서비스에 맞는, 유연한 마인드와 커뮤니케이션을 보유하신 분

우대 사항

  • 식자재 유통 관련 유경험자
  • 식품 관련 스타트업 유경험자

제출 서류

  • 이력서 양식은 어떤 것이든 무방
  • 포트폴리오 양식은 pdf 등의 문서 형식 모두 가능

접수 기간

  • 상시 채용 (채용 시 마감)

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인재풀 등록

We strive to become
better everyday

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interview2
“We think deeply about questions like, ‘How can we improve our processes to ensure that our product is of the top quality?’”
Tom / QA Engineer

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interview1
“We want to be the best partner to store owners. We want to be the brand that automatically comes to mind when people open up their shops.”
Grant / CEO

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